سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین پودر و مایع ماشین لباسشویی

بهترین پودر برای ماشین لباسشویی کدام است؟

یکی از مهم ترین نکات برای نگه داری لباس هایتان استفاده از بهترین پودر و مایع ماشین لباسشویی است. پودرهای مخصوص ماشین لباسشویی از مواد شیمیایی تشکیل شده اند و دارای آنزیم های مختلفی برای از بین بردن انواع لکه و چربی بر روی لباس هستند. از مهم ترین معیارها برای انتخاب بهترین پودر ماشین لباسشویی این است که با جنس پارچه و لباس شما سازگاری داشته باشد زیرا در صورتی ناسازگاری به بافت و ظاهر پارچه ی شما آسیب می رسد. در این مقاله قصد داریم مشخصات بهترین پودر و مایع ماشین لباسشویی، تاریخچه پودر لباسشویی، انواع مواد شوینده لباسشویی، ویژگی های بهترین پودر ماشین لباسشویی و ... را بررسی کنیم و سپس چند نمونه از بهترین مارک هایی که در بازار ایران موجود هستند را به شما عزیزان معرفی کنیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

تاریخچه پودر ماشین لباسشویی

قبل از هر چیز باید بدانیم که پودر ماشین لباسشویی چیست و برای اولین بار در کجا تولید شده است. پودر یا مایع ماشین لباسشویی نوعی مواد شوینده است که هر فردی به طور روزانه برای تمیز کردن لباس هایش از آن استفاده می کند. بر اساس تحقیقات به دست آمده اولین پودر در کشور آلمان و در سال 1907 تولید شده است و قبل از آن برای شستشوی لباس ها از صابون استفاده می شد. ماده ی صابون نیز 4800 سال پیش توسط اجدادمان در بابل ساخته شده است. البته شواهد زیادی وجود دارد که در مصر باستان نیز از صابون استفاده می کردند. از آنجایی که صابون قادر به پاک کردن باکتری و قارچ ها نبود و مردم به مواد شوینده ی قویتری نیاز داشتند کم کم استفاده از پودر و مایع ماشین لباسشویی رواج پیدا کرد.

 

عکس صابون قدیمی

 

انواع مواد شوینده ماشین لباسشویی

به طور کلی 7 نوع مواد شوینده مخصوص ماشین لباسشویی در بازار های داخلی و خارجی موجود می باشد که عبارتند از :

  • صابون ماشین لباسشویی
  • پودر ماشین لباسشویی
  • مایع ماشین لباسشویی
  • لکه بر ماشین لباسشویی
  • کپسول ژل ماشین لباسشویی
  • قرص های ماشین لباسشویی
  • نرم کننده حوله و لباس ماشین لباسشویی

 

 

پودر یا مایع ماشین لباسشویی باید چه ویژگی های داشته باشد؟

یک پودر یا مایع لباسشویی باید دارای ویژگی هایی باشد که بتوان آن را به عنوان بهترین شوینده برای لباس های خود انتخاب کرد. این محصول علاوه بر قدرت پاک کنندگی بالا باید به ماشین لباسشویی آسیب نرساند و حساسیتی را نیز برای پوست ایجاد نکند. ما در ذیل مهم ترین ویژگی هایی که باید یک شوینده خوب و مناسب داشته باشد را ذکر کرده ایم.

 

نوع پارچه و لباس

ترکیبات به کار رفته در پودرها با همدیگر کاملا متفاوت است و برخی از آنها تنها برای پارچه های سفید رنگ کاربرد دارند و در صورتی که برای پارجه های رنگی استفاده شود موجب بروز مشکلاتی از جمله ترکیب شدن رنگ ها می شود. پس قبل از خرید مواد شوینده حتما به نوع لباسی که قرار است آن را شست و شو دهید توجه داشته باشید و سپس اقدام به خرید نمایید.

 

پودر مخصوص کودکان 

در بازار پودرهای مخصوص کودکان وجود دارد که ترکیبات آنها به گونه ای است که حساسیتی برای بدن کودکان ایجاد نمی کنند و برای شستشوی لباس کودکان باید از پودرهای مخصوص استفاده کنید.

 

استفاده نکردن از پودرهای دستی

به هیچ عنوان از پودرهای دستی برای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی استفاده نکنید. در ادامه به بررسی کامل این موضوع می پردازیم.

 

مواد شوینده مخصوص لباس های مشکی

برای جلوگیری از بور شدن و تغییر رنگ لباس های مشکی پیشنهاد می شود از پود و یا مایع های مخصوص لباس های مشکی استفاده کنید.

 

پودر یا مایع ماشین لباسشویی باید چه ویژگی های داشته باشد

 

آیا پودر دستی برای ماشین لباسشویی ضرر دارد؟

همانطور که می دانید در گذشته های نه چندان دور لباس ها را با دست می شستند و از پودرهای دستی استفاده می کردند و امروزه اکثر مردم این سوال برایشان پیش می آید که آیا میتوان از پودر دستی برای شستن لباس در ماشین لباسشویی استفاده کرد. جواب به این سوال منفی است و پیشنهاد می شود هرگز اینکار را انجام ندهید زیرا ترکیبات به کار رفته در پودر دستی و پودر لباسشویی کاملا با هم متفاوت هستند. همه ما می دانیم که پودرهای دستی کف بسیار زیادی را تولید می کنند در حالی که پودرهای ماشین لباسشویی اینگونه نیستند. در صورتی که از پودر دستی در ماشین لباسشویی استفاده شود به علت تولید کف زیاد ممکن است به دستگاه آسیب وارد شود و موجب اختلال در قطعات ماشین لباسشویی شود. همچنین اگر برای شستن لباس با دست از پودرهای ماشینی استفاده کنید به احتمال زیاد پوست دستتان دچار حساسیت های مختلفی از جمله خارش و سوزش می شود.

 

 

مواد شیمیایی موجود در انواع پودرهای ماشین لباسشویی

کارخانه های تولید کننده ی پودرهای ماشین لباسشویی هر کدام از ترکیبات شیمیایی مختلفی استفاده می کنند اما به طور کلی مواد زیر در تمامی پودرها استفاده می شوند.

  • ضد کف
  • اتانول
  • استرکوات
  • سدیم پلی تری فسفات
  • سدیم آلومینا سیلیکات
  • سیلیکات های مختلف
  • سدیم هیپوکلریت
  • سدیم پرکربنات
  • استئارات سدیم
  • لورات سدیم
  • آنزیم پرتئاز
  • لیپاز و آمیلاز
  • اسید سیتریک
  • سدیم سولفات
  • پروپیلن گلیکول
  • کربنات های معدنی
  • سدیم سیترات
  • سدیم لوریل اتر سولفات ها
  • آلکیل بنزن سولفونات های خطی

در صورتی که به نوشته های روی بسته بندی پودر نگاه کرده باشید تمامی این مواد را روی آن مشاهده می کنید.

 

پودر لباسشویی بهتر است یا مایع لباسشویی؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی همچون جنس لباس، رنگ لباس، نوع لکه و چربی روی لباس و ... بستگی دارد. پودر و مایع ماشین لباسشویی هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و به طور حتمی نمیتوان گفت یکی از آنها نسبت به دیگری برتری دارد. پودر لباسشویی حاوی ماده ای به نام بلیچ (سفید کننده) است که باعث می شود نسبت به مایع لباسشویی قدرت پاک کنندگی و لکه بری بالاتری داشته باشد. مایع های لباسشویی به دلیل اینکه ترکیب ضعیف تری دارند برای لباس های رنگی و حساس بیشتر کاربرد دارند. پودرها در مقایسه با مایع های ماشین لباسشویی از تاریخ انقضای بیشتری برخوردار هستند و به دلیل بسته بندی کاغذیشان با محیط زیست سازگارتر هستند.

 

پودر لباسشویی بهتر است یا مایع لباسشویی

 

برای ماشین لباسشویی پودر بهتر است یا مایع؟

ماشین لباسشویی های امروزی قابلیت شستشوی لباس ها هم با مایع و هم با پودر را دارند. در نتیجه باید با توجه به برنامه های لباسشویی و نوع لباس و رنگ آنها بهترین انتخاب را بکنید برای مثال برای شستشوی روتختی و پرده باید از پودر استفاده کنید. گاهی اوقات در صورت استفاده کردن از پودر ماشین لباسشویی نتیجه ی مطلوبی به دست نمی آید و پودر به صورت گوله در می آید و به درام دستگاه می چسپد در چنین شرایطی باید از مایع استفاده کرد.

 

چند نمونه از بهترین مارک های پودر و مایع ماشین لباسشویی

افرادی که وظیفه خرید مایحتاج منزل را بر عهده دارند در هنگام خرید مواد شوینده خیلی با این سوال که کدام مارک بهترین است روبرو می شوند. ما در این متن چند مورد از بهترین برندها را به شما معرفی می کنیم تا هنگام خرید بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

 

1- پودر ماشین لباسشویی پرسیل

پرسیل یک برند معتبر خارجی در عرصه ی تولید مواد شوینده می باشد که در بازار ایران بسیار پرفروش است. این پودر با قابلیت فعال شدن در آب سرد حتی سخت ترین لکه ها را در دمای پایین به آسانی از بین می برد و همچنین مانع از آسیب رسیدن به دستگاه می شود. پودر لباسشویی پرسیل در دو مدل Lavender و 360 Cleanliness از بهترین پودرهای تولید این شرکت محسوب می شوند و بیشتر خریداران این مدل ها را به بقیه پیشنهاد می کنند. پودرهای تولیدی شرکت پرسیل علاوه بر قدرت پاک کنندگی بالا به طور کامل از بافت پارچه محافظت می کنند و با بهره گیری از رایحه گل های بهاری و دلپذیر آرامش و شادابی را به منزل شما عزیزان هدیه می کنند. محصولات پرسیل را می توانید برای شستشوی دستی و ماشینی به کار ببرید و از حفظ پوست دستانتان اطمینان داشته باشید.

 

پودر ماشین لباسشویی پرسیل

 

2- پودر ماشین لباسشویی سافتلن

پودر لباسشویی سافتلن محصولات خود را با بهره گیری از تکنولوژی محافظت از الیاف لباس می سازد. شما می توانید از پودر سافتلن برای شستشوی لباس در دمای پایین استفاده کنید و موجب کاهش مصرف انرژی و هزینه هایتان شوید. پودر سافتلن بوی بسیار خوبی دارد و همچنین به بافت لباس هیچ آسیب نمی رساند و موجب نرمی بیشتر لباس هایتان می شود. از بهترین مدل های پودر لباسشویی سافتلن که محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم دارند میتوان به پودر سافتلن مدل Gold Selection که با سافتلن طلایی شناخته شده و مدل Protect and Shine اشاره کرد. این مدل ها به طور کامل از الیاف لباس محافظت می کنند و رایحه بسیار دلپذیری نیز دارند و بهترین انتخاب برای ماشین لباسشویی می باشند.

 

پودر ماشین لباسشویی سافتلن

 

3- پودر ماشین لباسشویی اکتیو Active

یکی دیگر از بهترین مارک های پودر لباسشویی اکتیو نام دارد که برخی این برند را باکیفیت ترین پودر بازار ایران می دانند. در ترکیبات این پودر از مواد مخرب زئولیت استفاده نشده و باعث می شود برای شستشوی دستی نیز مناسب باشد. این محصول با استفاده از فناوری ترکیب پلیمر + آنزیم ساخته شده و دیگر نیازی نیست برای از بین بردن لکه های روی لباس از سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. با استفاده از پودر اکتیو می توانید لکه های زرد رنگ باقی مانده از عرق در زیر بغل و لکه های سیاه رنگ سر آستین و یقه ها را به طور کامل پاک کند. از بهترین مدل های پودر ماشین لباسشویی اکتیو میتوان به Poly Wash اشاره کرد که در دسته بندی های 500 گرمی و با رایحه خوش گل های بهاری به فروش می رسد.

 

پودر ماشین لباسشویی اکتیو Active

 

4- پودر ماشین لباسشویی هوم پلاس HOME PLUS

از دیگر برندهای محبوب تولید کننده پودر لباسشویی، پودر دستی و ماشینی هوم پلاس می باشد. از مهم ترین ویژگی های این پودر می توان به بدون فسفات بودن آن اشاره کرد. به دلیل عدم استفاده از فسفات در ترکیبات این پودر دیگری خبری از حساسیت های پوستی نیست و همچنین با محیط زیست نیز سازگاری کامل دارد. در ترکیبات این پودر از مواد سفید کننده استفاده شده به همین دلیل برای انواع لباس های رنگی و هر نوع پارچه ای کاربرد دارد. پودر ماشین لباسشویی هوم پلاس از قدرت پاک کنندگی بالایی برخوردار است و در عین حال بو و رایحه ی بسیار خوبی نیز دارد.

 

پودر ماشین لباسشویی هوم پلاس HOME PLUS

 

5- پودر ماشین لباسشویی سپید

در میان برندهای مختلف پودرهای لباسشویی، برند سپید به دلیل قیمت و قدرت شویندگی بالا در میان مردم جایگاه خوبی پیدا کرده است. شرکت پاکسان یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده مواد شوینده می باشد که از پرطرفدارترین محصولات این شرکت میتوان به صابون گلنار اشاره کرد. پودر سپید نیز محصول شرکت پاکسان است و با توجه به مواد تشکیل دهنده آن باعث درخشان شدن لباس ها می شود. در ترکیبات این محصول از نرم کننده استفاده شده به همین دلیل هنگام شستشو لباس هایتان چروک نخواهند شد. از دیگر ویژگی های پودر سپید میتوان به رایحه دلپذیر و ماندگاری بالا اشاره کرد.

 

پودر ماشین لباسشویی سپید

 

6- مایع ماشین لباسشویی پرسیل

مایع لباسشویی پرسیل از غلظت بسیار مناسبی برخوردار است و در مقایسه با سایر برندهای خارجی قیمت بالاتری نیز دارد. محصولات شرکت پرسیل طرفداران بسیار زیادی دارند و در یک کلام میتوان گفت از بهترین مارک های خارجی موجود در بازار ایران می باشد. مایع لباسشویی پرسیل مدل 360 cleanliness و مدل  Lavender از بهترین مدل های مایع لباسشویی این شرکت می باشند.

 

مایع ماشین لباسشویی پرسیل

7- مایع ماشین لباسشویی سافتلن

شرکت سافتلن نیز توانسته در تولید مواد شوینده بسیار موفق عمل کند و رصایت مشتریان را جلب نماید. در مایع لباسشویی سافتلن از مواد نرم کننده استفاده شده و همین امر باعث شده لباس ها بسیار نرم و بدون الکتریسیته شوند. از سوی دیگر رایحه ی دلنشین این محصول از مهم ترین دلایل محبوبیت آن است. مایع ماشین لباسشویی سافتلن مدل Purple General با حجم 3 لیتر و قدرت پاک کنندگی بالا از بهترین مدل های این شرکت می باشد.

 

مایع ماشین لباسشویی سافتلن

 

8- مایع ماشین لباسشویی تاژ

تاژ یکی دیگر از شرکت های مطرح در زمینه تولید مواد شوینده می باشد که محصولات آن جزء بهترین های بازار ایران است. از مهم ترین مزایای این محصول عدم نیاز به تفکیک لباس های رنگی و سفید از یکدیگر است و رضایت مشتریان را به طور کامل جلب کرده است. توجه داشته باشید که مایع لباسشویی تاژ در دو عنوان مشکین تاژ و رنگین شو روانه بازار می شود.

 

مایع ماشین لباسشویی تاژ

 

نتیجه گیری از مقاله بهترین پودر و مایع ماشین لباسشویی

پودر یا مایع ماشین لباسشویی از مهم ترین نیازهای هر خانواده برای نظافت لباس هایشان است و همه به دنبال بهترین مدل هستند. ما سعی کرده ایم تمام نکاتی را که باید قبل از خرید مواد شوینده بدانید در این مقاله به طور کامل بیان کنیم. امید است نهایت استفاده را از این نوشته برده باشید.