سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی و یخچال

 آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی و یخچال

بدیهی است که همه ما می خواهیم لوازمی چوت یخچال و ماشین لباسشویی هایمان تراز باشند تا در هنگام کار و روشن بودن هیچگونه حرکتی و صدای ناشی از حرکت نداشته باشند. اگر ماشین لباسشویی و یا یخچال شما چهار پایه اش تراز نباشد به عقب و جلو حرکت می کند. لرزیدن لباسشویی و یخچال می تواند آزار دهنده باشد و به لوازم خانگی شما آسیب وارد کند. با آسیب رسیدن به آن ها باید ان ها را تعمیر کنید و هزینه هایی برای شما در بر خواهد داشت. در این مطلب قصد داریم تراز کردن انواع ماشین لباسشویی و یخچال را به شما آموزش دهیم. نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی و یخچال بسیار راحت است و با رعایت نکاتی می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی

برای تراز کردن ماشین لباسشویی به ابزار خاصی نیاز ندارد و به راحتی می توانید این مشکل را بر طرف کنید. پایه های ماشین لباسشویی قابل تنظیم و مهره قفل هستند. باید هر پایه را به ارتفاع مناسب برسانیم و بعد از ان قفل را در زیر بدنه سفت کنید تا پایه را از چرخش باز بدارد.  با استفاده از یک ابزار تراز و یا استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. با این روش می توانید سطح صاف را به راحتی ببیند و متوجه ناهمواری شوید. باید بدانید که اگر کف اتاق شما مسطح نباشد هزیه هایی برای شما در بر خواهد داشت و باید بدانید که چه مقدار باید تنظیم شوند.

بعد از تنظیم کردن هر پایه به ماشین لباسشویی تکیه دهید و مطمئن شوید که هیچ حرکتی را احساس نمی کنید به طوری که لق نباشد. پایه ارتفاع را نباید زیاد بالا ببرید به این دللی که هرچقد پایین تر باشد احتمال لرزش آن کمتر است. در ادامه مقاله آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی به نکات بیشتری اشاره کرده ایم پس با ما همراه باشید.

اکثر ماشین‌ لباسشویی ها دارای پایه‌های عقب تنظیم خودکار هستند.

با کج کردن پایه های ماشین لباسشویی روی پایه های جلو به این صورت که پایه های عقب به اندازه 3 تا 4 اینچ از کف فاصله داشته باشد. بعد با گذاشتن ماشین لباسشویی بر روی سطح تنظیم می شود. پایه ها را طوری طراحی کرده اند که به راحتی قابل تنظیم کردن هستند اگر موفق به تنظیم نشدید باید ماشین لباسشویی را دوباره به جلو بچرخانید و با اچار پایه های عقب را باز کنید. در هنگام تنظیم کردن هر بار تراز را انجام دهید تا دوباره مجبور نشوید از اول این کار را بکنید با تنها یک تغییر می توانید یک نتیجه مطلوب را به دست آورید.

ماشین لباسشویی باید از هر دو طرف یعنی از پهلو و جلو عقب تراز باشد. اگر ماشین لباسشویی شما قدیمی می باشد باید برای مسطح کردن آن از یک تکه چوب و یا یک تکه مقوا استفاده کنید. پد های ضد لرزشی نیز وجود دارند که مخصوص ماشین لباسشویی هستند و برای تراز کردن بسیار مناسب هستند. این پدها در تراز کردن و رفع ارتعاش و سر و صدا بسیار موثر است.

 

اکثر ماشین‌ لباسشویی ها دارای پایه‌های عقب تنظیم خودکار هستند.

 

برای بررسی کلی ماشین لباسشویی وقت بگذارید

طبق تحقیقات انجام شده د رطی چند سال خانه ها کمی نشت می کنند و حتی ممکن است کمی جا به جا شوند. اگر متوجه  ارتعاشات، حرکت و یا صداهای جدید شدید شاید لازم باشد دوباره آن را تراز کنید. بایدبرای ان وقت بگذارید و اگر ماشین لباسشویی و ظرفشویی خود را اشتباه نصب کرده اید و ارتعاشات زیادی را در ان مشاهده می کنید دوباره تنظیمات را روی آن انجام دهید. ماشین لباسشویی های جدیدی که درب آن ها از جلو باز می شود برای حذف کردن رطوبت اضافی که از سرعت چرخش بالاتری نسبت به بقیه مدل ها برخوردار هستند. همین امر باعث می شود که تعادل ماشین لباسشویی  به هم بریزد و باید هر چند ماه یک بار ان را تنظیم کنید.

 

آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی و یخچال

 

همه چیز تراز است ولی بازهم لرزش دارد. حالا باید چه کرد؟

گاهی اوقات ماشین لباسشویی و ظرفشویی را تراز کرده اید اما باز دچار لرزش است وباید بگردید که دلیل لرزشش چیست؟ اولین نکته باید کف اتاق را در نظر بگیرید اگر کف اتاق نشت داشته باشد و دچار پوسیدگی شده باشد. باید جای آن را درست کنید و مورد توجه قرار دهید. مورد دومی که باید به آن توجه کنید این است که باید مطمئن شوید که همه پیچ ها در کیت انبساط یا مخزن سفت هستند. این پیچ ها با گذشت زمان شل می شوند و باعث لرزش ماشین می شوند. تعادل کردن لباس ها در ماشین لباسشویی گزینه مهمی است که باید توجه زیادی به آن شود و باید وزن لباس ها طوری باشد که تعادل آن را به هم نریزد. به عنوان مثال اگر تعدادی لحاف را درون لباسشویی انداخته اید  چند عدد حوله نیز درون آن بیندازید تا وزن متعادل شود.

خرید ماشین لباسشویی که ضد لرزش باشد نیز می تواند یک فاکتور مهم برای خرید باشد. اگر ماشین لباسشویی را نزدیک به اتاق خواب و یا جایی که تجمع در آن زیاد است قرار می دهید این ویژگی مهمی برای آن است. سیستم ضد لرزش به کم بودن صدا کمک بسیاری می کند. فنر ها را چک کنید که خرابی نداشته باشد زیرا خرابی فنر ها باعث لرزش زیادی می شود. اگر ماشین لباسشویی خود را تنظیم کرده اید چند دقیقه وقت بگذارید و سطح تراز خشک کن که خارج از تراز است را بررسی کنید. دلیل این کار این است که خشک کن که خارج از تراز است فشار بیشتری بر روی پایه های نگهدارنده اعمل می کند. توجه نکردن به این موضوع می تواند منجر به فرسایش نا برابر و شکاف هایی شود که لابس ها د رآن گیر کنند.

یخچال فریزر پارس مدل PCN 18633

یخچال فریزر پارس 3 طبقه و 2 کشو را دارا میباشد تعداد کشو های فریزر نیز 3 عدد کشو بزرگ و 1 کشو کوچک است. یخچال فریزر پارس مدل PCN 18633 از هشدار باز بودن درب برخوردار میباشد. قیمت یخچال فریزر پارس نسبت به کیفیت و گنجایش خوب آن بسیار خوب است. یخچال پارس در رنگ سفید موجود میباشد، همچنین طراحی های این شرکت بسیار ساده و زیبا هستند. جنس شیشه های یخچال فریزر پارس از شیشه میباشد. تعداد طبقات درب این یخچال 4 عدد است. این نوع یخچال فریزر دارای آبسردکن میباشد، از یک صفحه نمایشگر دیجیتالی برای تنظیم یخچال برخوردار میباشد. این یخال فریزر طبق استاندارد های ملی ساخته شده است.

یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن مدل TS665

یخچال فریزر ساید بای ساید ایکس ویژن مدل TS665 یکی از زیباترین و با کیفیت ترین محصولات ایکس ویژن میباشد. این یخچال فریزر از ظرفیت بسیار قابل توجه و فناوری های بسیار عالی برخوردار میباشد. مصرف انرژی این یخچال در گروه +A میباشد. یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن دارای 4 طبقه شیشه مقاوم و 2 کشو کاملا جادار است. آبسردکن این یخچال به گونه ای است که فضای بسیار کمی را از داخل درب یخچال اشغال می نمایید. این یخچال در رنگ سفید موجود میباشد. یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن مدل TS665 دارای فیلتر ضد باکتری میباشد، این فیلتر نیازی به تعویض ندارد تا حد زیادی این فیلتر به رفع بوی نامطبوع کمک می نمایید. 

اهمیت تراز کردن یخچال

در هنگام خرید حتما از فروشنده می خواهید که یک یخچال کم صدا و یا حتی بی صدا  به شما معرفی کند. حال به این فکر کنید که یخچال شما ار نوع بی صدا می باشد اما با این حال د رهنگام کار صدای زیادی دارد. باید دلیل لرزش و صدای آن را بیابید. اولین موردی که باید بررسی کنید تراز بودن یخچال است. اگر یخچال تراز نباشد و جای ان صاف نباشد باعث لرزش در آن و ایجاد صدای زیادی می شود. دلیل این صدا نیز این است که کمپرسور یخچال به دللی تراز نبودن سر وصدا ایجاد می کند. در ادامه مطلب به علت تراز نبودن ممکن است که چه مشکلاتی پیش بیاید را برای شما بیان خواهیم کرد.

 

اهمیت تراز کردن یخچال

 

تراز نبودن یخچال باعث چه مشکلاتی میشود؟

  • اگر یخچال تراز نباشد سر و صدای زیادی در کمپرسور ایجاد می شود.
  • هنگامی که کمپرسور استارت می کند اگر یخچال شما تراز نباشد صدای زیادی می دهد.
  • تراز نبودن یخچال باعث لرزش بدنه درب و طبقاتت ی خچال میشود.
  • مشکلات دیگری که در اثر تراز نبودن یخچال به وجود می آید به درب آن مربوط می شود. باز و بسته کردن درب یخچال به خوب یا انجام نمی شود. به این صورت که وقتی در ب یخچال را باز می کنید تا انتها باز می شود.

 

مضرات تراز نبودن یخچال

تراز نبودن یخچال باعث مشکلاتی در عملکرد یخچال می شود و ممکن است باعث اتومات نشدن یخچال شود که این خود دلیل برای به وجود آمدن هیوبی در یخچال می شود. یکی از این مشکلات می تواند لرزش دستگاه و سر وصدای موتور یخچال باشد. به کمپرسور یخچال فشار وارد می کند و باعث بال رفتن آمپر و بیشتر شدن هزینه برق مصرفی می شود. یخچالی که تراز نیست علائمی دارد که یکی ا زان ها هزینه زیاد برق و قبض برق می باشد. با وارد شدن فشار به کمپرسور می تواند باعث عیوبی به سیستم یخساز و یخ زدایی یخچال شود. هر یخچالی با استفاده از وسیله سیالی مبرد کار می کنند که دارای سیکل سرمایش مشخصی می باشند.

در این سیکل گرمای درون یخچال که توسط لوله های عبوری گرفته می شود از حالت گازی به مایع تغییر می کند. در قسمت موتور آن درست برعکس این موضوع اتفاق می افتد و گرما به بیرون هدایت می شود. اگر عملکرد یخچال برای شما مهم است و نمی خواهید هزینه های زیادی برای شما در بر داشته باشد به نحوه تراز کردن آن توجه ویژه ای داشته باشید. کج بودن یخچال حتی اگر کم باشد و به اندازه چند درجه به سمتی خاص دلیلی بر انباشته شدن مبرد در لوله های عبوری در سمت دیگر می شود. بنابراین موتور برای دمش و دهش قدرت بیشتری را صرف م یکند و بازدهی یخچال را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد.

 

آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی و یخچال

 

تراز کردن یخچال برای گام اول 

  • برای شروع باید شبکه ای که در زیر یخچال قرار دارد را بردارید.
  • این شبکه در هر یخچال متفاوت است و به صورت های مختلفی باز می شود.
  • در برخی از یخچال ها با استفاده از پیچ هایی بر روی آن ها موجود است می توانید ان ها را باز کنید و بردارید.
  • در برخی از مدل یخچال ها زبانه هایی وجود دارد که می توانید ان ها را جدا کنید.
  • این شبکه ها به راحتی از یخچال جدا می شوند و کار سختی نیست.
  • اگر به هر دلیلی نتوانستید و به مشکل برخورد کردید از دفترچه راهنما اسفاده کنید.

نحوه تراز کردن یخچال با استفاده از پایه های تراز

  • در قسمت پشت یخچال پایه های تنظیم قرار دارد که با استفاده از آن ها می توانید برای تراز کردن یخچال فریزر از آن استفاده کنید.
  • برای تنظیم کردن این پایه ها فقط کافی است آن ها را بچرخانید تا تنظیم شوند.
  • برای اینکه کار شما بهتر انجام شود بهتر است از یک نفر دیگر کمک بگیرید تا بتوانید یخچال را به عقب و جلو خک کنید و بتوانید راحت تر به به پایه ها دسترسی داشته باشید.
  • پیچ یخچال ها معمولا چپ گرد هستند و با استفاده از یک آچار و یا پیچ گوشتی تخت می توان انها را بلندتر و یا کوتاه تر کرد.
  • پیچ ها را در عقربه های ساعت بچرخانید تا  ارتفاع یخچال بیشتر شود و اگر د رجهت برعکس بچرخانید ارتفاع آن کم می شود.

تراز کردن یخچال با استفاده از غلطک های تنظیم

در برخی از یخچال ها به جای استفاده از پایه های تنظیم از نوعی غلطک استفاده شده که می توانیم برای تراز کردن یخچال از ان ها استفاده کنیم. با استفاده از این غلطک ها می توانیم به راحتی ارتفاع دستگاه را تنظیم کنیم. اگر پیچ های موجود در غلطک ها را با استفاده از یک آچار در جهت عقربه های ساعت بچرخانید می توایند جلوی یخچال را بلند کنید و با شل کردن آن ها می توانید از ارتفاع یخچال بکاهید. اگر موفق به تراز کردن نشدید باید از سرویس کاران مجرب کمک بگیرید.